Drie maanden in foto´s - Reisverslag uit Villa Corzo, Mexico van Hanneke, Paco en Sara - WaarBenJij.nu Drie maanden in foto´s - Reisverslag uit Villa Corzo, Mexico van Hanneke, Paco en Sara - WaarBenJij.nu

Drie maanden in foto´s

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke, Paco en Sara

31 Oktober 2008 | Mexico, Villa Corzo

Ik krijg maar geen fatsoenlijk stukje bij elkaar geschreven. Er is ook zoveel tijd voorbijgegaan sinds mijn laatste bericht. Naar Nederland geweest voor de bruiloft van mijn zus, en weer terug. Daarom een fotoverslag, in chronologische volgorde.

Foto 1: Het nieuwe huis is nog niet af, maar de zandbak al wel. Zandbakken kennen ze hier niet, dus kregen we meteen geïnteresseerde kinderen op bezoek.

Foto 2: Een zondagochtend bij de rivier, half augustus. Sara is nog nat van het spelen in de rivier.

Foto 3: Sara voor het park, het bruisend rustpunt van Villa Corzo.

Foto 4: Er is een grote supermarkt gekomen in Villa Flores, het naburige stadje. Ik ben blij, niet meer anderhalf uur rijden voor simpele dingen als bruine broodjes en witte yoghurt.

Foto 5: En toen trouwde mij zus…

Foto 6: En Sara mocht bruidsmeisje zijn (en ik getuige van de bruid). Ze zag er beeldschoon uit, maar nam haar taken als bruidsmeisje niet erg serieus. Zo weigerde ze tijdens de ceremonie het trouwboekje los te laten dat ze van de trouwambtenaar gekregen had om aan het bruidspaar te geven.

Foto 7: En toen kon ik eindelijk gaan doen waar ik zo lang naar had uitgezien: fietsen met Sara!

Foto 8: En opa en oma waren natuurlijk ook heel blij hun kleinkind weer te zien. Mijn vader had geluk bij een ongeluk, want na zijn ribben en een schouderblad gebroken te hebben, had hij heel veel tijd om bij Sara te zijn.

Foto 9: Terug in Mexico. En als je anderhalf bent, nou, dan is het hoog tijd voor een uniform! Op het KDV hebben ze uniformpjes ingesteld, maar dat klinkt gelukkig erger dan het is. Een witgeel geblokt, fris katoenen jurkje.

Foto 10: Een kinderfeestje op het KDV. De (welgestelde) ouders van de jarige hadden een clown geregeld. Ik was als enige ouder uitgenodigd zodat ik kon zien hoe in Mexico kinderfeestjes gevierd worden. Natuurlijk heb ik dat al minstens tien keer gezien, maar zo´n kans om Sara in actie te zien temidden van haar collega-peuters, liet ik niet glippen! De meisjes op de foto zijn uit een oudere groep.

Foto 11: We mochten met Paco mee toen hij op pad ging voor zijn werk. Naar het dorp Tres Picos (vertaald: Drie Toppen).

Foto 12: En terwijl Paco met iemand uit het dorp aan het praten was, speelde Sara met zijn dochtertje.

Zo, nou zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Ik heb alleen nog niet genoemd dat we naar het circus zijn geweest, maar daar schrijf ik misschien nog een stukje over.

En voor alle mensen die niet eens wisten dat ik in Nederland was: sorry! Ik ben jullie niet vergeten. Maar het was ook wel relaxed zo, zonder veel afspraken, gewoon genieten van Nederland en van het logeren bij mijn ouders. En vijf maanden Mexico was ook nog zo kort om al weer bij te praten: ik sta nog steeds in de startblokken!

  • 31 Oktober 2008 - 16:27

    Floor Jansen:

    Hey Zus, Paco en Sara,

    Echt leuke foto's heb je geplaatst. Ik bel je wel van het weekend via skype!!! Ik lag gister al op bed!

    Groetjes Floor en ook van Barry

  • 31 Oktober 2008 - 18:11

    Hanneke:

    Hé, mevrouw Jansen! Floor Jansen, dat klinkt ineens raar. Eens zien hoeveel jaar het duurt voordat ik daar aan gewend ben!

  • 31 Oktober 2008 - 18:46

    Hanneke:

    Hé, mevrouw Jansen! Floor Jansen, dat klinkt ineens raar. Eens zien hoeveel jaar het duurt voordat ik daar aan gewend ben!

  • 03 November 2008 - 18:05

    Anne En Frank:

    Hoi Paco,hanneke en Sara

    Leuk om al jullie foto''s te zien uit het verre mexico. Leuk om zo toch op de hoogte van jullie te blijven

    Groetjes Frank en Anne en een pootje van onze hond puk

  • 04 November 2008 - 19:31

    Tante Henny:

    Ha die Hanneke,Paco en kleine Sara,

    Leuk om weer iets van jullie te horen en te zien,leuk al die foto,s.
    Dat uniformpje van Sara staat haar toch wel heel leuk,het is niet zo,n degelijk kleedje.
    Hoe staat het leven in Mexico,het zal wel lekker warm zijn.
    Hier was het vandaag saai weer,de hele dag bewolkt en mistig.
    Ik moest vandaag bereikbaar zijn en ben vanmorgen om 09.00uur opgestaan.
    Weet je wat ik dacht:Ik blijf de hele tijd in m,n pyama lopen tot ik bebeld wordt,en dan kleed ik me aan.
    En wat was het resultaat,ik heb mijn pyama nog aan,want ik ben niet gebeld door mijn werk.
    Ik heb lekker geluierd,op de bank gelegen,t.v.gekeken,een beetje gelezen,tussen door een dutje gedaan en goed gegeten,gedronken en tussen door ook gesnoept.
    Het was een heerlijke dag dag en ik heb me voorgenomen om het weer een keer te doen.
    Verder gaat hier alles z,n gangetje,en nu ga ik naar de film "Ciske de Rat"kijken op t.v.daar hoef ik ook niet zo bij na te denken.
    Groetjes van mij en tot het volgende berichtje.
    Tante Hen

  • 04 November 2008 - 20:25

    Annie De Valk:

    Hallo Hanneke Paco en Sara.

    Zo te zien en te lezen gaat het daar goed met jullie. De foto's zijn erg leuk. zo zien wij Sara ook opgroeien en het uniformjurkje van sara kleurt haar erg leuk.
    Heel veel groetjes van mij.

  • 06 November 2008 - 16:53

    Hanneke:

    Hallo allemaal,
    Ja het gaat inderdaad goed hier! Eigenlijk sinds dat we terug zijn uit Nederland. Het is hier niet meer zo loeiheet (maximaal 28 graden ´s middags en ´s nachts heb je echt wel een dekentje nodig). En dat Sara tegenwoordig beter slaapt, en wij dus ook, helpt ook erg mee.

  • 11 November 2008 - 20:16

    Monique:

    Hoi familie in het voor ons zo verre Mexico,

    Zoals we kunnen zien vindt Sara het uniform maar heel gewoon. Het misstaat haar niet!
    Wat me meteen opvalt is foto 10. Ze kennen Winnie de Pooh ook in Mexico. Leuk om te zien. En dat ze daar weer geen zandbak kennen, verbaasd me ook, zo zie je maar elke cultuur zijn eigen gewoontes.
    Toen ik vanmorgen vermeldde dat je vader vandaag jarig is,vroeg
    Loes of je vader nog pijn heeft. Dat heeft dus indruk op haar gemaakt.
    Ook had ze het nog over Sara. Ik zal ze van de week deze foto's laten zien. Nou zo af en toe een berichtje met wat foto's houdt ons van de Mexicaanse perikelen op de hoogte.
    De groetjes aan Sara en Paco.

    Groetjes van Toon, Monique en de kids.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Villa Corzo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 December 2008

Nieuwe website

31 Oktober 2008

Drie maanden in foto´s

07 Augustus 2008

Opa Mexico

15 Juli 2008

Weer thuis

06 Juli 2008

De liefde van de Mexicaanse man…
Hanneke, Paco en Sara

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 21529

Voorgaande reizen:

29 Maart 2008 - 29 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: