Opa Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Hanneke, Paco en Sara - WaarBenJij.nu Opa Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Hanneke, Paco en Sara - WaarBenJij.nu

Opa Mexico

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke, Paco en Sara

07 Augustus 2008 | Mexico, Mexico-stad

Afgelopen weekeinde heeft Sara haar Mexicaanse opa leren kennen. Voor Nederlandse begrippen nogal een aparte opa. Don Tacho, de vader van Paco, heeft een allerminst saai leven achter de rug. Hij heeft slechts kort met Paco´s moeder samengewoond. Daarna heeft hij nog een hele rits andere vrouwen gehad, waardoor Paco een nog langere rits halfzussen en halfbroers heeft. Hoeveel precies is niet eens bekend. Wel dat Paco´s jongste halfbroertje zes jaar is. Een echte rokkenjager dus, maar wel heel aardig. Hij praat makkelijk en maakt grapjes: Paco heeft zijn charisma niet van een vreemde.

Toch vond ik het wel een beetje raar om Sara bij Paco´s vader op schoot te zien. Als je nooit een vader voor Paco bent geweest, hoef je nu ook niet de opa uit te gaan hangen, vond ik stiekem. Maar Paco was blij dat zijn vader zo gek was met Sara, dus ach ja... Opa Bergharen zal toch wel Sara´s favoriet blijven!

Verder heeft Don Tacho meegeholpen met het slachten van een varken op de boerderij van Jesús (vriend van Paco). Nogal een happening: sommige gasten waren de nacht voor de slacht al op de boerderij blijven slapen. Gelukkig arriveerde ik pas toen het varken al op het vuur stond. Ook de bouwvakkers die aan ons nieuwe huis werken waren erbij, samen met hun gezinnen. Eén van de bouwvakkers heeft een eeneiige tweeling van ruim twee jaar. Sara kan het goed met ze vinden. Hun beider eerste naam is Kevin, maar de één heet Kevin Oswaldo en de ander heet Kevin Obed. Om ze uit elkaar te houden worden ze…….. allebei Kevin genoemd. Mexico is duidelijk geen individualistisch land.

P.s. Alle foto´s zijn op de boerderij gemaakt, behalve de eerste.


  • 08 Augustus 2008 - 08:10

    Tante Annie:

    Hallo allemaal
    Leuk jullie verhaaltjes weer te lezen en foto's te bekijken. Sara vindt de dieren erg leuk zo te zien maar de twee kevins staat ze te bekijken met een uitdrukking van wat moet ik hier mee. Hanneke ik kan me wel indenken wat moet ik nu met zo'n schoonvader. Je neemt het allemaal nogal makkelijk op en Paco is toch duidelijk alleen voor jou. Gisteren heb ik nog even met je moeder staan praten in Wijchen we waren allebei aan het shoppen. Zaterdag gaat Tante Amelia naar Indonesië dus zijn tante Ria en ik haar gisteren ook even goedendag wezen zeggen.Verder gaat met mij alles goed . Heel veel groetjes en tot ziens op Floor en Barry's bruiloft. Een kus voor Sara.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 December 2008

Nieuwe website

31 Oktober 2008

Drie maanden in foto´s

07 Augustus 2008

Opa Mexico

15 Juli 2008

Weer thuis

06 Juli 2008

De liefde van de Mexicaanse man…
Hanneke, Paco en Sara

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 21541

Voorgaande reizen:

29 Maart 2008 - 29 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: